Kompozit sigortacılığın geleceği InsureE ile her yerde kârlı sigortacılık
19 Nisan 2021

Kompozit sigortacılığın geleceği InsureE ile her yerde kârlı sigortacılık

SFS’nin tüm branşlarda kârlı, güvenli, çevik ve akıllı sigortacılık vadeden yeni nesil ürünü InsureE’nin ilk fazı olan InsureE Spine Ray Sigorta’da hayata geçti.

SFS, sigorta sektörüne inovatif, esnek ve uçtan uca sigortacılık çözümleriyle rekabet üstünlüğü sağlayan yeni nesil ürünü InsureE ile fark yaratıyor. Tüm branşlarda kârlı, güvenli, çevik ve akıllı sigortacılık vadeden InsureE’nin ilk fazı olan InsureE Spine, Ray Sigorta’da hayata geçti. Konuyla ilgili açıklamada bulunan SFS Arge ve Yazılımdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Sol, “SFS olarak sigortacılığın tüm paydaşlarının yüksek performanslı ve entegre bir şekilde pazara hızlı girişini ve adaptasyonunu sağlayarak çevik sigortacılığı hedeflemekteyiz. Bu doğrultuda uluslararası ve lokal standartlar ile birlikte KVKK desteğini de sağlayacak güvenli sistemler geliştirmeye ve süreçlerimizi iyileştirmeye devam ediyoruz. Aynı zamanda başta sigorta şirketleri olmak üzere tüm paydaşlara çoklu para birimi ve IFRS 17 standartlarına uygun şekilde kârlı sigortacılığı, tek sistem ile tüm sigortacılık alanlarında bütünleşik stratejiler oluşturabilen kompozit sigortacılığı, birim zamandaki işlem gücünü artıracak robotik işlemler ve yapay zeka kullanımı ile akıllı sigortacılığı tüm kanallardan sunarak her yerde sigortacılığa imkan sağlamaktayız. Tüm bunları, yeni nesil teknolojiler ile güçlendirdiğimiz InsureE ürünümüz ile sağlıyoruz. Projemizin ilk fazı olan InsureE Spine’ı Ray Sigorta’da hayata geçirdik ve ilk önceliğimiz performans artışı, düşük maliyet, sistemlere hızlı erişim, kârlılık ve müşteri memnuniyetini artırmaktı. Ray Sigorta’da InsureE Spine geçişi sayesinde donanım maliyetlerinde yarıdan fazla tasarruf sağlarken; teklif üretme, poliçeleştirme, poliçe evrak basımı ve hasar süreçlerinde üç kata kadar performans artışı elde etmeyi başardık. Projede bizlere inanan ve destekleyen, bizimle tek bir ekip olarak çalışan ve başarıya kenetlenen Ray Sigorta’ya teşekkür ederiz” diye konuştu.

3 KATA KADAR PERFORMANS İYİLEŞTİRMESİ

“SFS’nin yeni nesil sigortacılık çözümü InsureE’ye geçiş projesini, hızla büyüyen şirketimizin artan ihtiyaçlarını karşılayacağına ve önemli bir rekabet avantajı oluşturacağına inanarak destekledik” diyen Ray Sigorta Bilgi Teknolojileri Direktörü Ceyhun Ulu, şunları kaydetti: “Kapsamının çok geniş olması sebebi ile fazlara ayırarak yönetilen projenin ilk fazı olan InsureE Spine ile yazılım altyapı bileşenlerini bir an önce canlıya alarak performans ve verimlilik konularında yeni teknolojilerin nimetlerinden faydalanmayı hedefledik. SFS ekibi ile beraber özverili bir çalışma dönemi sonrasında ilk fazı tamamlamanın gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Özellikle teklif verme süresinin, rekabetin en önemli unsurları arasına girdiği bir dönemde 3 kata kadar performans iyileştirmesi sağlayarak önemli bir avantajı projenin daha ilk aşamasında elde etmiş olduk. Yeni sistemin gelişmiş loglama, trace ve debug özelliklerinin yardımı ile bir çok noktada iyileştirmeler ve düzeltmeler yaptık. Bu süreçte test otomasyon araçları kullanarak iş birimlerimize en az test eforu çıkarmayı hedefledik. Son aşamada canlıya geçişi de parça parça gerçekleştirip minimum risk ile yumuşak bir geçiş sağlamış olduk. Bu vesile ile projede yer alan herkese teşekkür etmek isterim. Acentelerimize görsel ve fonksiyonel olarak birçok yenilik sağlayacak olan sıradaki faz üzerinde aynı heyecan ile çalışmalarımız devam ediyor, aynı başarıya bu fazda da ulaşacağımıza inanıyoruz.”

‘INSUREE SPINE BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE’

SFS Müşteri İlişkileri Müdürü Onursal Polat, proje ile ilgili şu açıklamaları yaptı: “SFS olarak 30 yıla yaklaşan tecrübemizle ürettiğimiz teknolojilerimizin sigorta sektörüne katkıları artarak devam etmektedir. InsureE projemizin, ilk fazı olan InsureE Spine’ı Ray Sigorta’da hayata geçirmenin mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Satış kanallarının daha hızlı ve etkin şekilde sistemlere erişmek istediği günümüz dijital çağında, hızlanmanın da ötesinde, sağladığı maliyet ve diğer avantajlarla birlikte InsureE Spine, beklentilerin de üzerine çıkmayı başarmıştır. Ray Sigorta proje ekibi ile olan sinerjimiz, çevik proje yönetim metodolojimiz, proaktif yönetim anlayışımız ve elbette InsureE ürünümüze olan sonsuz inancımız ile hakettiğimiz başarıya ulaşmış olduk. Bundan sonraki süreçte de müşterimiz ile beraber nice başarılara imza atacağımıza ve InsureE’nin diğer fazlarını da başarı ile hayata geçireceğimize inancım sonsuzdur.”

TEKLİF SÜRELERİNDE HIZLANMA

Ray Sigorta Analiz Müdürü Yeşim Mumcuoğlu ise proje ile ilgili şunları söyledi: “Dört fazda gerçekleşecek olan InsureE projemizin ilk fazında birçok kazanım yanında ana hedefimiz olan poliçe süreçlerinde performans artışını da sağlamış olduk. Yeni nesil kural motoru, veri erişim katmanı ve basım yorumlayıcı ile servislerde ölçümlediğimiz teklif sürelerinde önemli oranda hızlanma gözlemlendi. Sistem stabilitesini etkileyebilecek hatalar InsureE’nin defansif istisna yönetimi sayesinde proaktif takip edilmeye başlandı ve çözüm sürecine yardımcı ek özellikleri ile de stabil bir ortam sağlandı. İş yapış biçimlerinin tümüyle değiştiği pandemi döneminde tamamen uzaktan yürütülmüş ve canlıya alınmış bu projede, proje ekiplerinin özverili çalışması ve işbirliği için teşekkür ederiz. Projenin ilerleyen fazlarında teknolojik gelişmelerin yanında yeni nesil arayüzlerle farklı bir sistem ile tanışacağız.”

DAHA AZ SUNUCU İLE DAHA FAZLA HİZMET

Ray Sigorta Teknoloji Yönetimi Müdürü İlker Sabuncu, InsureE’nin sağladığı faydaları şöyle anlattı: “InsureE projesinin ilk fazında, sunucu altyapısının yenilenmesi, InsureE uygulamalarının kurulumu, sunucu ve veri tabanı kaynaklarının kapasite planlaması adımlarını tamamlamış bulunmaktayız. InsureE geçişi ile birlikte hizmet maliyetlerimizde yüzde 40 oranında bir düşüş sağladık. InsureE sunucuları, sistem kaynaklarını daha verimli kullandığı için, canlı ortam yönetimi için gereken efor ve kurulum sürelerimiz azaldı. Daha az sunucu ile daha yüksek sayıda acenteye hizmet verebilir duruma geldik. Sunucu ve veritabanı altyapımız Windows Server 2019 ve Oracle Database 19c üzerine taşındı, bu sayede çok daha güvenli, performanslı ve stabil çalışan bir platforma geçiş yapmış olduk. Yapılan geliştirmeler sayesinde işlem sürelerindeki düşüş ile birlikte, anlık olarak izlediğimiz her bir InsureE sunucusunun veri tabanı üzerinde yarattığı session adetlerinde %50 oranında bir azalma gerçekleşti. Özellikle entegrasyon ve web servislerinde işlem süreleri azaldığı için, uygulamalar IIS’in belirlediği limitleri kullanılabilir duruma gelmiş oldu.”