“Sigortacılıkta dijital dönüşümün yolu SFS çözümlerinden geçiyor”
17 Nisan 2017

“Sigortacılıkta dijital dönüşümün yolu SFS çözümlerinden geçiyor”

SFS dijital sigortacılık konusundaki çalışmalarını ve yatırımlarını sürdürüyor. “Sigortacılıkta dijital dönüşüm” konusunu değerlendiren SFS Grup Müdürü Burak Sol, SFS ve Quick Sigorta’nın birlikte gerçekleştirdiği “DijitalSosyal Sigortacılık” uygulamasının tam bir başarı hikâyesi olduğunu söyledi.

8 Mart 2017 tarihinde Raffles İstanbul’da gerçekleştirilen Oracle Sigortacılık Zirvesi’nde SFS ve Quick Sigorta işbirliğiyle gerçekleştirilen, “Dijital-Sosyal Sigortacılık” uygulaması ele alındı. Toplantıda konuşan SFS Grup Müdürü Burak Sol, SFS ve Quick Sigorta’nın birlikte gerçekleştirdiği “Dijital-Sosyal Sigortacılık” uygulamasının tam bir başarı hikâyesi olduğunu söyledi.

25 YILLIK BİRİKİM

SFS’nin sigorta sektöründeki 25 yıllık birikim ve uzmanlıkla, halen 11 Türk ve biri Azerbaycan’da, diğeri Hindistan’da bulunan iki yabancı sigorta şirketine hizmet verdiğini belirten Burak Sol, hedeflerinin Amerika, Orta Doğu, Avrupa ve Asya pazarında aktif olmak olduğunu söyledi. SFS’nin sektörel deneyim sahibi 100’ün üzerinde mühendis gücüyle İTÜ AR-GE ve yazılım geliştirme ofisinde dijitalleşme alanında çalışmalarını sürdürdüğünü ifade eden Sol, “Sigorta şirketlerinin yanı sıra 5 binin üzerinde broker ve acente ile 8 banka, çeşitli havayolu, denizyolu, elektronik market şirketleri ve seyahat acenteleri de SFS yazılımlarını kullanıyor” dedi. SFS’nin sigorta sektörüne yönelik yazılımlarında yapay zeka ve makine öğrenmesi ile tarife motor sistemi oluşturduğunu dile getiren Sol şunları söyledi: “TÜBİTAK tarafından desteklenen Ar-Ge projesiyle yazılımlarımızda, büyük veri analizi ile yapay zeka oluşturma, makine öğrenmesi ile otomatik tarife yönetimi ve hassas risk analizi ile risk fiyatlandırma uygulamalarını geliştiriyoruz.”

SFS’nin bir diğer TÜBİTAK tarafından desteklenen projesinin, 3D görüntü işleme yöntemiyle hasar tahminlemesi gerçekleştirdiğini belirten Sol, “Sigortacılık yazılımlarımızda 3D görüntü işleme yöntemiyle hasar tahminleme ve şüpheli hasar yönetimini birlikte gerçekleştiriyoruz. Ayrıca ilgili işlemi mobil cihazlar üzerinde de konumlandırıyor, hasar anı video ve resimlerini toplayarak büyük verinin işlenmesini gerçekleştiriyoruz” dedi.

'QUICK SİGORTA DİJİTAL VE SOSYAL BİR ŞİRKET'

Quick Sigorta , İletişim ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. İsmail Kızılbay, Quick Sigorta’nın gelişmiş bir teknolojik altyapı kullandığını belirterek, “SFS ve diğer iş ortaklarımız bize son derece gelişmiş bir dijital altyapı sağladı. İstediğimiz her türlü çözümü ürettiler. Bize düşen görev ise bu gelişmiş dijital altyapıyı sosyal hale getirmekti. Dijital olmanın ön şartı tabiki teknoloji ancak tek başına bu yeterli değil. Kolay bir kullanım imkanı, tüm iletişim kanallarından gerçekleşecek samimi, açık ve sosyal bir yaklaşım olmadan bu gelişmiş altyapı tüketici için cazip hale gelemez” dedi.

'ÖNCELİĞİMİZ İLETİŞİM VE SOSYAL MEDYA'

Bireylere artık klasik pazarlama ve tanıtım faaliyetleri ile ulaşmanın oldukça zor olduğunu belirten Kızılbay, “Klasik iletişim araçları artık dijital çağın bireylerinin ihtiyaçlarını karşılayamaz durumda. Mobil cihazlar ile bireyler istedikleri yerden, istedikleri içeriğe ulaşmayı tercih ediyor. Sosyal platformlarda kendileri ile salt pazarlama amaçlı olmayan mesajlar ile iletişim kuran şirketleri takip ediyor, gülüyor, kızıyor, beğeniyor, paylaşıyor. Kısacası artık sabit bir yayın akışı olan televizyon ya da 24 saat değişmeyen basılı gazete eski ilgi ve alakayı toplayamıyor. İletişim tercihlerinin değiştiği çok açık. Sigorta şirketlerinin bu değişimin dışında kalması mümkün değil. Son derece gelişmiş dijital altyapıya sahip olan sigorta şirketleri eğer, bu altyapıyı yeni iletişim alışkanlıkları çevresinde düzenleyip, o dünya ile aynı dili kullanarak ilerlemez ise sadece “teknolojik şirket” olurlar, “dijital şirket” olmak için ise gelişmiş teknoloji ve çağın gerçeklerine uyan iletişim tercihleri gerekiyor” dedi.

‘HİZMETE HIZLI ULAŞIM’

Toplantıda Quick Sigorta’nın dijital altyapısı ve uygulamaları konusunda bilgi veren Quick Sigorta IT Direktörü Zafer Emir, internet, Facebook, telefon ve messenger üzerinden sigortacılık hizmeti veren bir altyapıya sahip olduklarını söyledi. Quick Sigorta’nın mobil, blog ve Facebook uygulamalarını detaylarıyla anlatan Emir, “Biz dijital satış kanallarımızı çok etkin şekilde kullanabiliyoruz” dedi.

Sunumunda Quick Sigorta’nın web sitesini de tanıtan Emir, sigortalıların başta “Quick Trafik” olmak üzere otomobil, KOBİ ve bireysel sigortalara kolayca ulaşabileceğini belirtti.

SİSTEMİN FAYDALARI

Sigortacılıkta geleneksel satış kanallarının acenteler, brokerler ve alternatif dağıtım kanalları olduğunun altını çizen Emir, “Dijital sigortacılık şirketlere, operasyon yükünün azaltılması, personel maliyetlerinin azaltılması, müşteri segmentasyonu, hedef ve kampanya yönetimi ile doğru ve kârlı satış ve çapraz satış olanakları sunuyor” dedi. Dijital sigortacılığın acente ve brokerlere de fayda sağladığını belirten Zafer Emir, “Quick Sigorta’nın oluşturduğu dijital altyapı, verimliliği, üretimi ve müşteri memnuniyetini artırır. Acente ve brokerlerin gücünü ve gelirini yükseltir. 3. parti sistemlerle entegrasyonu kolaylaştırır. Satış sürecini hızlandırır ve hizmet kalitesini artırır” diye konuştu. Quick Sigorta’nın son kullanıcı açısından da faydalar sağladığını dile getiren Emir, bu yöntemle tüketicinin güvenli satınalma, zamandan tasarruf ve bireysel portföy yönetimi imkânlarına kavuştuğunu söyledi.

SFS’DEN İKİ YENİ PROJE

SFS’nin “Telematics” ve “Internet of Things” adını verdikleri iki ayrı proje üzerinde çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Burak Sol, “Telematics projesinde, büyük veri üzerinde yapay zeka kullanarak, sürücü davranışına bağlı fiyatlama ve hasar süreçlerinde kullanmayı hedefliyoruz. Internet of Things çalışmasında da büyük veri üzerinde yapay zeka kullanarak sensörler yardımı ile oto ve konut sigortalarının fiyatlama ve hasar süreçlerinde kullanmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.